Limited Şirketlerin Kuruluş Tescil İşlemleri 29 Mayıs 2024, 09:31
Şirket Kuruluşları için Ana Sözleşme MERSİS üzerinden sisteme girilir, bu işlem sonucunda sistemin verdiği talep numarasıyla Ticaret Sicil Müdürlüğüne baş vurulur.
Sözleşme maddeleri incelenerek unvanı oluşturulan ana sözleşmenin unvan taraması yapılır. Tüm ana sözleşmenin uygunluğu Sicil Personeli tarafından kontrol edilmiş ve onaylanmışsa, ana sözleşme, ortakların kimlikleri ile Sicil Müdürlüğüne gelmeleri sonucu oluşturulur. Ana sözleşme onayları ve tescil talepnameleri onayı müdürlüğümüzce yapılır.
1) Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne hitaben dilekçe
2) Ticaret ve Sanayi Odası'na hitaben dilekçe
3) Metni daha önceden incelenerek onay verilen, Müdürlüğümüzde onaylanan ana sözleşme
4) Taahhütname
5) Oda kayıt beyannamesi
6) Şirket kurucu ortaklarına ait (dışardan atanan müdür ya da vekaleten işlem yapan kişiler var ise o kişilerin de) 1’er tescil talepnameleri ve eğer Trabzon dışında ikamet edenler var ise bu kişilerin 1’er adet yerleşim yeri belgeleri, ayrıca kişiler yabancı uyruklu ise bu kişilere ait birer yeminli tercüman tarafından Türkçe’ ye çevrilmiş ve noter tarafından onaylanmış pasaportları ve bu evrakların 1’er adet fotokopileri
7) 1 Adet vesikalık Fotoğraf
8) Onaylanacak defterler (Yevmiye Defteri, Envanter Defteri, Defteri Kebir, Pay Defteri, Genel Kurul Toplantı ve Müzakere Defteri. Hepsinin sayfaları numaralandırılmış olmalıdır.)
9) Mersis girişinde E-Bildirge Bilgileri kısmı doldurulmuş ise SGK E-Bildirge Formu tescil evraklarına eklenmelidir.